Кошик
170 відгуків
+380 (93) 059-40-65
Кошик

Як вибрати геймінговий монітор

Як вибрати геймінговий монітор

При збірці нового комп'ютера багато користувачів часто приділяють основну увагу вибору відеокарти та процесора, залишаючи питання про монітор на другому плані. Втім, варто пам'ятати, що монітор - це пристрій, на якому ви будете проводити більшу частину часу, коли знаходитеся перед комп'ютером. Від якості монітора залежить ваше сприйняття графіки в іграх, а також впливає на загальне враження від використання комп'ютера. Не слід забувати, що здоров'я ваших очей теж в багатьох відношеннях залежить від характеристик монітора. Тому при виборі ігрового комп'ютера важливо приділити увагу вибору монітора відповідного рівня, щоб створити ідеальну збірку. У даній статті ми розглянемо докладні характеристики ігрового монітора, враховуючи останні тенденції від виробників.

 

Діагональ та роздільна здатність

При виборі монітора перше увага зазвичай приділяється його діагоналі. Оптимальним та поширеним діапазоном вважається від 21 до 27 дюймів. Менші розміри не мають сенсу, а більші можуть призвести до незручностей та великих витрат. Наприклад, при діагоналі понад 27 дюймів доведеться часто обертати голову, а вартість монітора значно збільшиться. Ідеальним варіантом вважається середній розмір у 24 дюйми, хоча враження також можна отримати від 27-дюймового.

При виборі роздільної здатності екрана важливо зберігати баланс між діагоналлю та роздільною здатністю. Початкова роздільна здатність, яка підходить для монітора, становить 1920х1080 (Full HD). Ця роздільна здатність ідеальна для розмірів від 21 до 25 дюймів, де зображення виглядає чітким. Однак при великих розмірах монітора з роздільною здатністю FHD зображення може стати нечітким через меншу щільність пікселів. Для моніторів від 27" до 31.5" рекомендується вибирати роздільну здатність 2560х1440 (Quad HD), що забезпечить більш чітке зображення. Лідером серед роздільних здатностей є 3840х2160 (Ultra HD або 4K), але такий монітор слід вибирати лише при наявності потужного комп'ютера та достатньо великої діагоналі, оскільки їхня вартість висока, а контенту наразі невелико.

Слід пам'ятати, що чим вище роздільна здатність екрана, тим потужніша повинна бути відеокарта. Для визначення сумісності відеокарти та роздільної здатності варто ознайомитися з показниками середнього FPS в іграх на різних відеокартах. Також при виборі монітора з роздільною здатністю від 2K та вище може знадобитися включення масштабування екрана в налаштуваннях Windows, щоб уникнути занадто мелкого зображення.

Вибираючи монітор з високим роздільним здатністю, важливо врахувати сумісність з вашою відеокартою. Рекомендується ознайомитися з тестами продуктивності та переконатися, що ваша відеокарта може забезпечити достойний рівень FPS при обраному роздільному здатності. Від цього залежить плавність відображення графіки в іграх та якість роботи додатків.

Також не слід забувати, що при покупці монітора з роздільною здатністю від 2K і вище часто доводиться налаштовувати масштабування екрана в операційній системі Windows. Це важливо для того, щоб зображення не було занадто маленьким і залишалося зручним для сприйняття. Наприклад, для 27-дюймового монітора з роздільною здатністю 2560х1440 може знадобитися встановити масштабування екрана на рівні 125%.

У випадку вибору монітора з надто високою роздільною здатністю, наприклад, 4K на 27 дюймах, важливо розуміти, що включення масштабування в 200% призведе до того, що вміст стане занадто маленьким, і ви не отримаєте додаткового простору на екрані. Більше того, таке масштабування може призвести до збільшення навантаження на відеокарту та зниження кількості кадрів в секунду.

Отже, при виборі монітора важливо не лише врахувати його технічні характеристики, але і забезпечити їх гармонійне поєднання з можливостями вашої системи.

 

 

Тип матриці

Ще одним важливим аспектом при виборі монітора є тип його матриці. Існує кілька різних видів матриць, кожна з яких має свої переваги та недоліки:

TN-матриці – це найдавніший і більш доступний тип. Проте не рекомендується придбати монітор із такою матрицею через її недоліки: обмежений передача кольорів, вузькі кути огляду, а також низька максимальна яскравість. Єдиною перевагою є мінімальний час відгуку та доступна ціна. Однак через зазначені недоліки варто розглядати такі монітори лише як другий або третій варіант, особливо якщо у вас вже є такий екран.

IPS-матриці забезпечують широкі кути огляду, високу точність передачі кольорів, а також хорошу яскравість та контрастність зображення. З низькою затримкою відгуку та високою частотою оновлення, вони гарантують плавне відтворення швидких рухів. Проте вони є найбільш дорогими варіантами.

VA-матриці знаходяться між TN та IPS за характеристиками. Вони надають відмінну контрастність та більш широкі кути огляду порівняно з TN. Незважаючи на це, у них є свої недоліки, такі як великий час відгуку, особливо при зменшенні різниці між кінцевим та початковим станом пікселя. Саме через це ці монітори можуть бути менш підходящими для динамічних ігор.

 

Час відгуку

Одним із ключових критеріїв при виборі ігрового монітора є час відгуку. Цей параметр визначає, скільки часу потрібно пікселю екрана для зміни свого стану, переходячи від одного кадру, наприклад, від чорного кольору до білого, і назад. Чим менше цей час, тим швидше і плавніше відбувається оновлення зображення на екрані. Такий параметр безпосередньо впливає на можливість монітора відображати кількість кадрів в секунду.

Для більшості геймерів, особливо тих, хто віддає перевагу динамічним іграм, низький час відгуку є невід'ємним вимогам. Швидка зміна стану пікселів зменшує розмиття та сліди руху на екрані, що робить зображення більш чітким і забезпечує кращу видимість рухомих об'єктів. Середнє значення часу відгуку на якісних моніторах становить 4-5 мілісекунд. Оптимальним варіантом вважається вибір монітора з ще меншим часом відгуку – 1-2 мілісекунди.

 

Яскравість підсвітки та контрастність

Яскравість, вимірювана в канделах, представляє собою кількість світла, що випромінюється повністю білим екраном монітора. У світі ігор сцени можуть бути насиченими та яскравими, тому вибір монітора з достатньо високим рівнем яскравості є важливим для повноцінного поглиблення в ігровий процес без втрати деталей в темних областях. Важливо, однак, не забувати, що занадто велика яскравість може викликати втомленість очей під час тривалого гри. Таким чином, знаходження балансу між високою яскравістю та комфортом є важливим, виходячи з власних вподобань.

Оптимальні значення для ігрового монітора зазвичай знаходяться в межах 250-300 кд/м². Більші значення припустимі, але варто уникати занадто високих значень.

Контрастність монітора буває статичною та динамічною. Статична контрастність відображає співвідношення яскравості найтемнішої і світлішої точок на екрані. Чим вище контрастність, тим більше деталей видно в темних і світлих частинах зображення. У грах з високою контрастністю, таких як шутери чи хоррори, це особливо важливо, оскільки забезпечує високу деталізацію і покращує візуальне сприйняття ігрового процесу. Оптимальне значення для статичної контрастності – 1:1000.

Динамічна контрастність є маркетинговим ходом і представляє собою співвідношення рівня чорного при мінімальній підсвітці (повністю вимкнений екран) до рівня білого при максимальній підсвітці (яскравість на повну потужність). Цей параметр часто можна ігнорувати при виборі монітора.

 

Частота оновлення екрану + G-SYNC / FreeSync

Частота оновлення монітора визначає, скільки разів на секунду екран повністю перерисовується і виводить новий малюнок. Чим вища частота оновлення, тим більш плавно відображаються рухомі об'єкти на екрані. Якщо у вас звичайний монітор з частотою оновлення 60 Гц, то навіть якщо ваша відеокарта може генерувати 300 кадрів в секунду (FPS), ви побачите лише 60 FPS. У випадку потужного комп'ютера має сенс обирати монітори з частотою 120 Гц і вище.

Монітори з частотою оновлення 120 Гц, 144 Гц, 240 Гц забезпечують більш плавне зображення. Таким чином, якщо ваша відеокарта може генерувати в іграх відповідно 120, 144, 240 FPS або більше, придбання такого монітора буде обгрунтованим.

Рекомендуємо вам переглянути невелике відео, щоб наочно оцінити різницю в частоті оновлення екрану.

 

 

Компанії-виробники відеокарт, такі як NVIDIA та AMD, представили інноваційні технології для динамічного управління частотою оновлення зображення – G-Sync (від NVIDIA) та FreeSync (від AMD). Ці технології розроблені з метою скорочення розривів у відображенні та підвищення плавності ігрового процесу. Вони узгоджують частоту оновлення монітора з графічним процесором відеокарти, запобігаючи виникненню артефактів та спотворень на екрані.

Відмінною особливістю G-SYNC від FreeSync є те, що перша технологія, представлена NVIDIA, є платною, тоді як друга, представлена AMD, доступна безкоштовно. З цього випливає, що монітори з підтримкою G-SYNC зазвичай мають вищу вартість. В ігрових моніторах часто використовується одна з цих технологій, а іноді обидві одночасно. Для повноцінної роботи підтримуваної технології необхідна наявність відповідної відеокарти: від NVIDIA для G-SYNC або від AMD для FreeSync.

 

Покриття екрану

Глянцева поверхня забезпечує більш насичене відтворення кольорів та яскраві відтінки, проте при використанні на ній помітні відбиття і блиски. Матовий екран, оснащений антибліковим покриттям, виключає відбиття і сонячні блиски, забезпечуючи комфортне сприйняття вмісту монітора. Тому при виборі монітора важливо враховувати оточуюче освітлення в місці його розташування: якщо сонячні промені не будуть прямо падати на екран, глянцеве покриття може бути вибірковим, в іншому випадку рекомендується віддати перевагу матовій поверхні.

 

Вигнутий екран

Останнім трендом у сфері моніторів стало використання згиналих екранів. Такі дисплеї адаптовані під поле зору людського ока, що створює максимально комфортні умови для сприйняття інформації. Дослідження, проведені Медичною школою Гарварда, підтверджують, що згиналі монітори зменшують втомленість очей при тривалому перебуванні за комп'ютером.

Крім того, такі монітори забезпечують більш рівномірну відстань від ока до всіх областей екрана, що мінімізує спотворення зображення. Радіус кривизни (1800R, 4000R, 2300R, 3000R) визначає, наскільки вогкою є екран, і чим менше цей радіус, тим ближче монітор розташований до нас. Рекомендована максимальна відстань від монітора відповідає радіусу кривизни в міліметрах. Наприклад, при 1800R оптимальна відстань не перевищує 1.8 метра. Згиналі монітори мають багато переваг і невеликий набір недоліків.

Однак наразі більшість згиналих екранів використовують VA-матриці, а дорожчі моделі можуть представити IPS. Якщо ваш бюджет обмежений, то вам доведеться вибирати між згиналим екраном з VA або плоским екраном з IPS.

Також варто врахувати, що перехід з згиналого монітора на плоский може викликати візуальне непривичне відчуття протягом перших 1-2 днів, коли плоский екран буде здаватися випуклим, аналогічно старим кінескопним телевізорам.

 

 

Рамки

Хоча рамки не є основним параметром монітора, вони значно впливають на візуальне сприйняття пристрою. При виборі монітора зверніть увагу на варіанти з мінімальними обрамленнями. Ця концепція безрамкового дизайну, де товсті панелі відсутні на трьох сторонах зображення (зверху і з боків), надає монітору елегантний і сучасний вигляд.

 

Висновок

Ми впевнені, що наше керівництво буде корисно вам при виборі ідеального ігрового монітора. Перед тим, як придбати пристрій, який буде постійно перед вашими очима, рекомендуємо уважно вивчити всі його характеристики. Перегляньте огляди та прочитайте відгуки від тих, хто вже користувався таким монітором. Також зверніть увагу на виробника – рекомендуємо віддати перевагу відомим та надійним брендам. Ваш вибір буде більш обґрунтованим, якщо ви уважно ознайомитеся з думками інших користувачів та надійними джерелами інформації.

 

 

Комп'ютери для сучасних ігор від Techno Geek.

 

 

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner